loading...
دانستنی های موسیقی
پریسااکبری بازدید : 46 جمعه 12 اسفند 1401 نظرات (0)

آهنگسازان برای یک انیمیشن موسیقی اصلی می نویسند. آنها موسیقی می نویسند تا فضا، احساسات شخصیت و داستان را بازتاب دهند و ارتباط برقرار کنند. موسیقی فیلم باید با فیلم کار کند، نه به عنوان یک قطعه موسیقی مستقل. با ما درادامه بااین  مقاله همراه باشید تا به بررسی این سوال که یک آهنگ ساز چه می کند، بپردازیم . همچنین میتوانید با پیوستن به ما از آهنگ جدید ملودی باز لذت ببرید.

معمولاً در شروع پروژه، در مرحله ای که استوری بوردها به موقع با موسیقی متن (انیماتیک) ساخته می شوند، مختصری به آهنگسازان انیمیشن داده می شود. آنها برخی از ضبط های نمایشی را ایجاد می کنند که می توانند در ویرایش متحرک استفاده شوند. در انیمیشن، موسیقی واقعاً می‌تواند بر زمان‌بندی ویرایش تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که آهنگساز را زودتر درگیر کنید. سپس آنها می توانند یک امتیاز کامل برای فیلم نهایی ایجاد کنند. آهنگسازان موسیقی خود را با توجه به بازخورد کارگردان، تهیه کننده و تدوینگر بازنویسی می کنند. بخشی از موسیقی ممکن است نیاز داشته باشد که طول متفاوتی داشته باشد، یک لحظه متفاوت روی صفحه نمایش را برجسته کند یا حس متفاوتی نسبت به آن داشته باشد.

آهنگسازان انیمیشن باید از ژانری که برای آن آهنگسازی می کنند آگاه باشند. موسیقی برای برنامه های تلویزیونی کارتونی اغلب کاملاً کلیشه ای و بیش از حد است که با سبک انیمیشن و داستان سرایی مطابقت دارد. برای انیمیشن‌هایی که شامل آهنگ‌هایی مانند موزیکال‌های بلند بلند یا نمایش‌های تلویزیونی با یک آهنگ موضوعی هستند، ممکن است آهنگساز در نوشتن این آهنگ‌ها مشارکت داشته باشد. یا این ممکن است به دست یک نوازنده دیگر بیفتد، با اینکه آهنگساز گاهی اوقات پشتوانه آهنگ ها را به دست می آورد.

در تولیدات با بودجه کلان، آهنگسازان موسیقی را، معمولاً روی فایل‌های midi، برای ارکستراتور و کپی‌ساز آماده می‌کنند. در اکثر فیلم‌های تلویزیونی و کم‌هزینه‌تر، آهنگسازان ارکستراسیون خود را انجام می‌دهند. آنها همچنین جنبه های الکترونیکی موسیقی را برای جلسات ضبط آماده می کنند و به همراه تمام رسانه های قابل ضبط به تهیه کننده می رسانند. آهنگسازان اغلب به مهارت‌های قوی در تولید، ضبط و اجرا نیاز دارند تا بتوانند آثار خود را برای پروژه‌ها اجرا کنند زیرا بودجه‌های موسیقی عموماً محدود است. آنها فریلنسر هستند و معمولاً در خانه یا محل کار خود کار می کنند.

آهنگساز در چه کاری مهارت دارد؟

موسیقی: از مهارت فنی بالایی در موسیقی برخوردار است و می تواند آهنگ های اصلی و با کیفیت بالا را با ایده های موسیقایی جالب و متمایز متناسب با سبک انیمیشن بسازد و نت بنویسد.

داستان سرایی: بتواند با یک داستان ارتباط برقرار کند و مضامین آن را از طریق موسیقی منعکس کند

تولید موسیقی: دارای مهارت های ضبط و تولید خوب برای ایجاد دمو و نمرات در سطح حرفه ای، امکان استفاده از نرم افزارهای آهنگسازی مانند Cubase و Logic و نرم افزارهای نت گذاری مانند Sibelius یا Musescore و کار با انواع فایل های صوتی.

ارتباط: بتوانید به طور خلاصه کار کنید، بر اساس بازخورد سازنده عمل کنید، و موسیقی بسازید تا به دیدگاه کلی کارگردان کمک کند، با نوازندگانی که می توانند در کار شما مشارکت کنند، تماس های گسترده ای ایجاد کنید.

آهنگساز کیست؟

تفاوت بین آهنگساز، نویسنده، تنظیم کننده و مجری چیست؟

این دسته از هنرمندان، نوازندگانی است که نقش خاصی در آهنگسازی، در خلق آهنگ دارند. با شروع از آهنگساز، آهنگساز کسی است که موسیقی یک آهنگ را می نویسد، که بخش ملودیک و همه چیز اطراف آن را می سازد، بنابراین مبنای مقایسه ای، ساختار اولیه ترانه.

آهنگسازان معروفی وجود دارند، خوب بیشتر آهنگسازان کلاسیک، آنها دقیقا آهنگساز بودند، زیرا قطعات آنها خوانده نمی شد، آنها اپرا خوانده نمی شدند، اما آنها اپرا پخش می شدند: بنابراین، همانطور که من می دانم، بیایید در مورد بتهوون صحبت کنیم تا موتسارت. . تمام آثار آنها که پخش می شود تصنیف است و به همین دلیل به آنها آهنگساز می گویند. با آمدن به آهنگسازان مدرن، انیو موریکونه طبیعتاً بسیار مشهور است. و به عنوان مثال من یکی در خانه به عنوان آهنگساز دارم که پدرم است، کورادو کاستلاری است و او آهنگساز است. حالا به سراغ نویسندگان می رویم.

نویسندگان چه کسانی هستند؟

نویسندگان آن حرفه ای ها، آن نوازندگان، آن هنرمندانی هستند که در عوض اشعار ترانه ها را می نویسند و در آن تخصص دارند. یکی بالاتر از همه، در میان نمونه ها، قطعا مغول. فکر می کنم ترکیب معروف Mogol / Battisti را می شناسید یا در ذهن دارید. در واقع، او کسی است که بیشتر اشعار، به طور خلاصه، آهنگ های موفقیت اصلی لوسیو باتیستی را امضا کرده است. و سپس تنظیم کننده می آید. بنابراین ما یک آهنگ را اساسا انجام داده ایم. آهنگساز سپس آهنگ و ملودی را نوشت.

ترانه سرا یا نویسنده، کلماتی را برای آن موسیقی بیان می کند. و اکنون زمان آن فرا رسیده است که جرات کنیم این آهنگ را بسازیم، بنابراین آن را با تمام ابزارهای مورد نیاز برای تبدیل آن به یک آهنگ واقعی و تمام شده غنی کنیم. و تنظیم کننده از راه می رسد که این نقش را پر می کند. این رقم به عنوان مثال در ذخایر قابل مشاهده است، در Sanremo وقتی هنرمند معرفی می شود، نویسنده و آهنگساز ترانه نام برده می شود و البته رهبر ارکستر نیز معرفی می شود.

و به طور کلی در متن Sanremo، هرکسی که ارکستر آن قطعه را هدایت کند، تنظیم کننده نیز هست. و بنابراین، برای مثال، لوسیو فابری، سلسو والی، تنظیم‌کننده‌ها هستند، کسانی که دقیقاً لباس، چیدمان آهنگ را خلق می‌کنند. من یک دسته آخر را اضافه می کنم که چیزی است که من آن را کمی “جک همه حرفه ها” می نامم، یعنی ترانه سراها. ترانه سرایان کسانی هستند که موسیقی را می سازند، متن را می سازند، حتی پیش نویس تنظیم، تحقق تنظیم و می خوانند. این دسته بسیار محبوب است. در واقع چندین سال است که بسیار محبوب بوده است.

بیایید در مورد گوچینی، یوجنیو فیناردی، واسکو روسی، لیگابوئه، ساموئله برسانی صحبت کنیم. به طور خلاصه، بسیاری از واقعیت‌های موسیقی امروزی خواننده و ترانه‌سرا هستند، یعنی بخشی از آن دسته از هنرمندانی هستند که فعالانه در خلق یک آهنگ در کنار خود شرکت می‌کنند، حتی اگر از نوازندگان دیگر استفاده کنند، سپس با دیگران همکاری کنند. نوازندگان، هنرمندان دیگر، آهنگسازان، نویسندگان، تنظیم کنندگان، برای محصول نهایی. اما ببینید، همیشه مقایسه کنید، همیشه روشن است. سرانجام به مترجمان می رسیم. مترجمان لینک نهایی هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 62
  • بازدید سال : 422
  • بازدید کلی : 1,676