برخی از تولیدکنندگان موسیقی ممکن است از پیشینه موسیقی باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نباشند. بسیار معمول است که مردم با نواختن پیانو یا گیتار بزرگ شوند، اما این امر درک کافی از تئوری موسیقی را تضمین نمی کند. این راهنما تئوری موسیقی ضروری را برای تولیدکنندگان موسیقی پوشش میدهد و به شما کمک میکند تا سر خود را پیرامون برخی مفاهیم اساسی که هر تولیدکننده موسیقی باید از آن آگاه باشد، بپیچید.
من همیشه در اینترنت با افرادی برخورد می کنم که می گویند برای نوشتن موسیقی نیازی به دانستن تئوری موسیقی نیست. این درست است، اما دانستن تئوری موسیقی به شما این امکان را میدهد که سریعتر و کارآمدتر موسیقی بنویسید. این تضمین نمی کند که موسیقی که می نویسید به طور عینی "بهتر" باشد، اما کاملاً دنیایی از امکانات خلاقانه را باز می کند.
محدودیت تا حدی باعث ایجاد نبوغ می شود. وقتی نوبت به پلاگین ها می رسد، یافتن یک بسته افزونه عالی برای تولیدکنندگان و یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای داخل و خارج از آن بسیار مهم است. محدود کردن خود به مجموعهای از دستگاههایی که با آنها آشنا هستید ایده خوبی است، اما این مفهوم اغلب به اشتباه تعبیر میشود و به بدترین شکلی که میتوان تصور کرد در تئوری موسیقی اعمال میشود. نداشتن درکی از تئوری موسیقی مانند نداشتن ابزار میکس یا مسترینگ است. محدود بودن به هیچ، با محدود شدن به چیزی یکسان نیست.
تئوری موسیقی معمولاً در دوران جوانی به بچهها آموزش داده میشود، بنابراین بسیاری از منابع تئوری موسیقی موجود واقعاً دلیل علمی پشت این موضوع را توضیح نمیدهند که چرا همه چیز به این شکل است. به ندرت هر چیزی که شامل تئوری موسیقی باشد دلخواه باشد. استدلال، منطق و حتی ریاضیات در پس آنچه که در ابتدا مانند هرج و مرج به نظر می رسد وجود دارد. امیدوارم تا پایان این راهنما درک خوبی از زیر و بم، نتها، فواصل، کلیدهای ماژور/مینور و انواع مختلف آکوردها داشته باشید. همچنین باید بتوانید با اطمینان پیشرفت های آکورد را در DAW خود بنویسید.
گام صدا
هر صدا دارای یک زیر و بم مشخص است که به شما امکان می دهد تشخیص دهید که "بالاتر" یا "پایین تر" از صداهای دیگر است. فرکانس صدا بر حسب هرتز (هرتز) یا چرخه در ثانیه اندازه گیری می شود و محدوده شنوایی انسان تقریباً 20 است. -20000 هرتز. موج سینوسی که در 175 هرتز تشدید میشود نسبت به موج سینوسی با فرکانس 1750 هرتز «کمتر» به نظر میرسد. فرکانس را میتوان در یک تحلیلگر طیفی مانند آنالایزر PAZ مشاهده کرد؛ همه اطلاعاتی که در نمودار نشان داده میشوند. به نحوه درک شما از زمین کمک می کند.
حتی صداهایی که ساختار هارمونیک پیچیده تری نسبت به موج سینوسی دارند، می توانند زیر و بمی تولید کنند. این به این دلیل است که زمین چیزی است که درک می شود. وقتی سیم گیتار را میکنید، سیم طنینانداز میشود و صدا از طریق بدنه گیتار تقویت میشود. فرکانس اصلی که در آن طنین زهی طنین می اندازد، به همراه سری آهنگ هارمونیک آن، گام را تعیین می کند. اینها قله هایی هستند که در تحلیلگر طیف ظاهر می شوند. وقتی میبینید که یک گیتاریست با انگشت خود سیمی را فشار میدهد، کاری که او انجام میدهد در واقع افزایش فرکانس ارتعاش سیم است و باعث میشود که گام بلندتر شود.